Marketinq nədir, növləri, funksiyaları və strategiyası

Marketinq nədir, növləri, funksiyaları və strategiyası

Marketinq nədir, növləri, funksiyaları və strategiyası
saw 2766     

Marketinq nədir, növləri, funksiyaları və strategiyası

Marketinq müştərilərin ehtiyaclarını ödəməklə mənfəət əldə etməyi hədəfləyən bir fəaliyyətdir. Bu, hər hansı marketinq fəaliyyətinin mahiyyətini - məhsul və ya xidməti hədəf auditoriyaya satmaq qabiliyyətini göstərən çox ümumi tərifdir.

Daha geniş mənada marketinq niş və rəqibləri təhlil etmək, istehlakçı tələbatını proqnozlaşdırmaq və hədəf auditoriya ilə məharətlə ünsiyyət qurmaq bacarığını özündə birləşdirən mürəkkəb bir intizamdır. Bir sözlə, peşəkar marketoloq insanların (B2C) və ya təşkilatların (B2B) xidmət və məhsullara olan ehtiyaclarını istehlakçı tələbinə necə çevirəcəyini başa düşməlidir.

Beləliklə, marketinqi qısaca təsvir etsək, müştəri ehtiyaclarını ödəmək fəaliyyətidir. Əslində, bu, şirkətin bütün marketinq strategiyalarının əsas məqsədidir.

Məqsədinə çatmaq üçün marketoloqlar biznesin qarşısında duran aşağıdakı problemləri həll edirlər:

1. Şirkətin fəaliyyət göstərdiyi nişdə müştəri ehtiyaclarının təhlili. Məhsula tələbat varmı Məhsulu satışa çıxarmazdan əvvəl hədəf auditoriyanı seçmək üçün hansı meyarlar nəzərə alınmalıdır?

2. Bazardakı rəqiblərin təkliflərini öyrənmək, həmçinin müəyyən bir nişdə qiymət. Əldə edilən məlumatlar əsasında şirkətin qiymət siyasəti hazırlanır.

3. Əmtəə və xidmətlərin çeşidini istehlakçı tələbinə uyğunlaşdırmaq. Bazara girən şirkətlərin əksəriyyəti mövcud tələblə işləyir. Buna görə də, qeyri-likvid məhsulun təşviqi çox vaxt zərərli bir müəssisədir. Digər tərəfdən, yeni məhsulun təşviqinə tələb yaratmaq üçün böyük büdcə tələb edir.

4. Məhsullara tələbatın və satışların artırılmasına yönəlmiş fəaliyyətlərə başlamaq. Buraya onlayn və oflayn mühitlərdə reklam, viral təbliğat və digər üsullar daxildir.

5. Xidmət, müştəri dəstəyi. İdeal marketinq təkcə malların satışı deyil, alıcıları daimi müştərilərə çevirmək üçün texnologiyadır. Bu sistemdə hər şey vacibdir: məhsul keyfiyyəti, xidmət keyfiyyəti, həssas dəstək.

Aşağıdakı prinsiplər marketinq problemlərini effektiv həll etməyə kömək edir: şirkətin istehsal imkanlarını anlamaq, mal və ya xidmətlərin satışı üçün hadisələri planlaşdırmaq bacarığı. Bundan əlavə, şirkət dəyişən tələbata çevik reaksiya verməli və hədəf auditoriyanın ehtiyaclarına uyğun olaraq məhsul çeşidini yeniləməyi bacarmalıdır.

Marketinq funksiyaları və strategiyası

Biz yuxarıda marketinqin nə olduğunu müzakirə etdik və onun məqsəd, vəzifə və prinsiplərini müəyyən etdik. Sonra marketinqin beş əsas funksiyasına nəzər salaq:

1. Analitik. Şirkətə, bazara və istehlakçı tələbinə təsir edən xarici və daxili amilləri öyrənmək üçün fəaliyyətlər toplusu. Buraya niş və rəqiblərin təhlili, hədəf auditoriyanın ehtiyaclarının öyrənilməsi və satınalma davranışının proqnozlaşdırılması daxildir. Bundan əlavə, şirkətin daxili fəaliyyəti də təhlil edilir - korporativ mühitin zamanın tələblərinə necə cavab verməsi, şirkətin rəqibləri ilə müqayisəsi.

2. İstehsal. Bu funksiyalar istehsal prosesinə yeni texnologiyaların tətbiqinə cavabdehdir. Prosesin özünü bir neçə komponentə bölmək olar: satınalmanın təşkili, mal və xidmətlərin satışı, anbar və s. Həmçinin istehsal funksiyaları bazarda malların keyfiyyətinin və rəqabət qabiliyyətinin idarə edilməsi problemlərini həll edir, məhsulların keyfiyyət standartlarına uyğunluğuna nəzarət edir.

3. İdarəetmə və nəzarət. Şirkətdə marketinq fəaliyyətinin planlaşdırılması proseslərinə cavabdehdir. Buraya həm də müştərilər və tərəfdaşlar üçün informasiya dəstəyi, risklərin idarə edilməsi daxildir.

4. Satış. Müəssisənin qiymət və məhsul siyasətinin formalaşmasına cavabdeh olan hər şey. Daha geniş mənada satışa mal və xidmətlərə tələbin genişləndirilməsi və yeni bazarların inkişafı üzrə fəaliyyətlər də daxildir.

5. Yenilikçi. Yeni məhsulun hazırlanması və bazara çıxarılması.

Funksionallıq aşağıdakı marketinq üsulları ilə dəstəklənir - sorğu, bazar vəziyyətinin təhlili, müşahidələr, istehlakçı tələbinin öyrənilməsi daxildir. Məhsulun təşviqi baxımından onlayn və oflayn mühitlərdə, PR, şəxsi satış və məsləhətləşmələrdə reklam texnologiyalarından istifadə olunur.

Alətlər

Marketinq istehlakçının alıcıya çevrilməsi prosesidir. Bu vəzifəni yerinə yetirmək üçün marketinq vasitələrindən istifadə olunur. Şərti olaraq, onları dörd qrupa bölmək olar: qiymət, məhsul, satış, reklam.

Gəlin daha yaxından nəzər salaq:

1. Qiymət – buraya malların istehsalı və satışı xərcləri, məhsul çeşidi, hədəf seçim meyarları, ölkədəki siyasi və maliyyə vəziyyəti daxildir. Çox vaxt tələbin səviyyəsini müəyyən edən malların dəyəri olur.

2. Satış – bu kateqoriyaya istehlakçı tələbatını artıran alətlər daxildir. Məsələn, parlaq qablaşdırma mahiyyətcə məhsulu satır. Müştəri marağını stimullaşdırmaq üçün endirimlər, promosyonlar və digər tədbirlərdən də istifadə olunur. Məhsulların sərgi və yarmarkalarda iştirakı yeni məhsulun bazara çıxarılmasına kömək edir.

3. Reklam - mal və xidmətlərin təşviqi üçün onlayn və oflayn kanallardır. Biznesin hərtərəfli inkişafı üçün iki istiqamətdən istifadə etmək məqsədəuyğundur. Birincisi istehlakçı tələbi ilə daha sürətli və səmərəli işləyir, ikincisi şirkət brendinqində əvəzolunmazdır.

İnternet marketinqi

İnternet marketinq alətlərinə daha yaxından nəzər salaq:

1. Kontekstli reklam. Bu, Google və Yandex axtarış nəticələrində mətn reklamlarının göstərilməsidir. Üstünlük müvafiq mətnlər vasitəsilə keyfiyyətli trafikin cəlb edilməsini sürətidir. Dezavantajı odur ki, bu, ödənişli təşviqat növüdür. Rəqabətli nişlərdə bir klik qiyməti 1000 rubla (daşınmaz əmlak, avtomobillər) çata bilər.

2. SEO. Axtarış motoru tələbləri üçün veb saytın optimallaşdırılmasıdır. Statistikaya görə, istənilən istifadəçi sorğusu üzrə axtarış nəticələrinin ilk səhifəsi sayta gələn trafikin 95%-ni yaradır. Bunlardan kliklərin 60-70%-i TOP 5-də olan saytlardan gəlir. Axtarışda təşviqat kontekstli reklamdan dəfələrlə çox vaxt tələb edir, lakin nəticə daha yaxşıdır.

3. SMM. Sosial media marketinqi nədir? Bunlar, ilk növbədə, maraqlı yazılar, viral nəşrlərdir. Bir qayda olaraq, şirkət sosial şəbəkələrdə qrup və ya ictimai səhifə açır və orada məhsullar, aksiyalar və xəbərlər haqqında məlumat yerləşdirir, müsabiqələr keçirir. SMM-də marketinqin əsas prinsipi gözəgörünməzlik və doğmalıqdır.

4. Məqsədli reklam. Bu alət hədəf auditoriyanın ilkin seçilməsinə (marketinqin analitik funksiyası) və onlara müvafiq reklamın göstərilməsinə əsaslanır. Marketoloqlar hədəf auditoriyanın davranış amillərini, demoqrafik xüsusiyyətlərini, istifadəçilərin geolokasiyasını öyrənir və retargeting siyahıları (brauzer kukiləri) toplayır. Effektivlik baxımından hədəfləmə kontekstli reklamdan geri qalmır, hətta büdcəyə qənaət baxımından onu üstələyir.

5. Banner və tizer reklamı. Təklifə klik başına ödənişlə mal və xidmətlərin təşviqi üçün ən ucuz vasitələrdən biridir. Tipik olaraq, bannerlər Google və Yandex-in tərəfdaş saytlarında yerləşdirilir. Bannerlərin məqsədi satmaq deyil, satış səhifəsinə trafiki artırmaqdır.

6. Viral reklam. Doğma tanıtım növüdür. Sosial şəbəkədə viral yazı və ya YouTube kanalında video izləyicilərin aktiv reaksiyasına səbəb olur - onlar nəşri bəyənir, bunu dostlarına və tanışlarına deyir, şərh yazırlar. Bütün bunlar təbii olaraq onlayn olaraq brend şüurunu artırır.

7. Məzmun marketinqi. Bu alət çox vaxt -partizan marketinqi- adlanır, çünki o, hətta büdcəsi olmayan startaplar üçün də uyğundur. Bir şirkəti və məhsulları tanıtmaq üçün onlar satış mətnlərindən istifadə edir, müştəri rəyləri və tövsiyələri toplayır. Bir sözlə, onlar məhsulun ətrafında maksimum fayda yaradırlar ki, potensial alıcı faydaları dəyərləndirib öz seçimini edə bilsin.

8. Yenidən hədəfləmə. Keçmiş istifadəçilərlə işləməyə imkan verən alətdir. Retargeting texnologiyasından istifadə edərək, resursa yaxınlarda baş çəkmiş istifadəçilərə onların maraqlarına uyğun təklif göndərilir. Çox vaxt reklam endirim və ya bonusla gəlir.

9. Malların və xidmətlərin aqreqatorlarında təşviqi. Marketplace-lər müxtəlif şirkətlərdən bir çox ticarət təkliflərini toplayan və onları potensial alıcılara göstərən platformalardır. Bu cür resurslar adətən yüksək trafik dərəcələrinə malikdir, beləliklə siz öz auditoriyanızı tapa bilərsiniz.

10. Push mesajları. Yeni və kifayət qədər effektiv marketinq alətidir. Push bildirişlərinin özəlliyi ondan ibarətdir ki, istifadəçi -problemsiz- bildirişləri almağa razıdır və bunun üçün forma doldurmağa ehtiyac yoxdur. Siz sadəcə olaraq brauzerinizdə bildirişlərə abunə olmalısınız.

11. Elçilər. Sosial şəbəkələrə bənzətməklə, ani messencerlər sayta tonlarla keyfiyyətli trafik təqdim edir. Əsas üstünlük rahatlıqdır. Messencerlərdə hesab yaratmaq sosial şəbəkələrdən daha asandır. İstifadəçilər həmişə öz qadcetlərinin yanında olurlar, yəni onlar hədəf auditoriyasına daha tez çata bilirlər.

12. E-poçt marketinqi. E-poçt xəbər bülletenləri -qədim-, lakin az təsirli marketinq vasitələrindən biridir. Poçt məhsuldarlığının əsas şərti e-poçt ünvanları olan müştəri bazasının olmasıdır.

13. Mobil proqramlar. Bu gün hər telefonda Google Play və ya App Store-dan quraşdırılmış ən azı 5 proqram var. Bu lazımlı proqramlar əsasən müştəri məlumatlarının təminatçılarıdır. Onlardan istifadə edərək marketoloqlar hədəf auditoriyanın portretini yaradırlar ki, bu da onlara daha çox satış imkanı verir.

Marketinqin növləri

Məhsula tələbatdan və bazarın əhatə dairəsindən asılı olaraq marketinqin bir neçə növü var. Əsas növlərə daha yaxından nəzər salaq:

Konversiya – istehlakçı tələbini stimullaşdırmağa kömək edən marketinq fəaliyyətləridir. Bu növ auditoriyanın satınalma aktivliyinin azalması hallarında aktualdır. Yəni analitika mənfi tələbi qeyd edir. Dönüşüm atlama üsullarından biri çoxlarına məlumdur - promosyonlar, endirimlər, bonuslar. Məhsulları tanıtmaq üçün PR kanallarından da istifadə edirlər, məsələn, məşhur bir şəxsi reklam etməyə dəvət edirlər.

Demarketinq – Məqalənin əvvəlindən xatırlayırıq ki, marketinq tələbi artırmağa yönəlmiş fəaliyyətdir. Deməli, demarketinq tam əksini edir, yəni tələbi azaldır. Nə üçün? Sadəcə olaraq, tədarükü məhduddur və məhsula sahib olmaq istəyənlərin sayı dəfələrlə çoxdur. Şirkət məqsədli auditoriyanı məhdudlaşdırmaq üçün vasitələrdən istifadə edir - bu, məhsulun qiymətlərini artırır və reklam fəaliyyətini azaldır.

Həvəsləndirici marketinq – Həvəsləndirici marketinq demarketinqin tam əksidir. Təklif var, tələb yoxdur. Marketoloqun vəzifəsi məhsullara tələbatı artıracaq fəaliyyətləri inkişaf etdirməkdir. Bir şey etməzdən əvvəl, niyə alıcıların olmadığını müəyyənləşdirməlisiniz. Məhsul bazarda aktual deyilsə, tələb yoxdur; dəyərini itirir; istehlakçı yeni məhsul haqqında heç nə bilmir. Səbəbini başa düşdükdən sonra tələbi stimullaşdırmaq üçün müxtəlif üsullardan istifadə edə bilərsiniz. Məsələn, qiymətlərin aşağı salınması, reklam fəaliyyətinin artması və s.

Remarketinq – Remarketinq mallara və ya xidmətlərə tələbin canlanmasına xidmət edir. Marketoloq hədəf auditoriya arasında məhsulların populyarlığının azalmasının səbəbini başa düşməlidir və sonra məqsədyönlü tədbirlər vasitəsilə tələbi bərpa etməlidir. Belə bir vəziyyətdə ediləcək ilk şey məhsulun/xidmətin xüsusiyyətlərini hərtərəfli öyrənmək, USP-ni tapmaq və ya məhsulu bir neçə sahəyə bölməkdir.

İnkişaf marketinqi – Şirkət məhsulun inkişaf üçün yaxşı perspektivlərə malik olduğunu başa düşür. Marketoloqlar potensial tələbi real satışa çevirməlidirlər. Bunun üçün bütün marketinq alətləri və funksiyalarından istifadə olunur: hədəf auditoriyası və niş analitikası, rəqib araşdırması, reklam kanallarında tanıtım və s.

Kütləvi marketinq – Kütləvi marketinq artıq tələb əsasında deyil, hədəf auditoriyaya çatmaq üzərində işləyir. Yəni məhsullar bütün bazar seqmentləri üçün nəzərdə tutulub, malların differensiallaşdırılması yoxdur, qiymət siyasəti nə qədər ucuz olsa, bir o qədər çox satış olur.

Hədəf marketinqi – Hədəf marketinqi kütləvi tələbin əksidir. Məhsullar ciddi şəkildə konkret hədəf auditoriya qrupları üçün seqmentlərə bölünür.

Birbaşa marketinq – Birbaşa marketinq məhsul almaq üçün açıq təklifdir (frontal satış). Yəni marketoloq müştərini necə şirnikləndirmək barədə düşünmür ki, birdən bunun reklam olduğunu anlamasın. Məhsulun/xidmətin faydalarını potensial alıcıya göstərmək üçün hər cür səy göstərilir.

Prtisan marketinqi – Prtisan marketinqi hədəf auditoriyaya özünüz, məhsulunuz və markanız haqqında məlumat vermək məqsədi daşıyır. Bu məqsədlə sosial şəbəkələr, satış saytları və digər tanıtım kanallarından istifadə olunur. Partizan marketinqinin əsasını maraqlı məzmun təşkil edir.

Xülasə

Sadə sözlərlə marketinqin nə olduğunu anladıq. Biz onun məqsədlərini, vəzifələrini və funksiyalarını öyrəndik. Alətlər və növləri ilə tanış olduq. Sonda demək istərdim: marketinqin nə olduğunu başa düşmək kifayət deyil, daim marketinq strategiyalarını praktikada həyata keçirmək lazımdır. O zaman işinizdə böyük uğurlar qazanacaqsınız.

PAYLAŞ:

POPULYAR OXUNANLAR