Bir işə necə başlamaq olar - Biznes planın təşkili



Bir işə necə başlamaq olar - Biznes planın təşkili
Siz artıq biznesinizin inkişafı üçün strategiya hazırlayıb təsvir etmisiniz. İndi hər şeyi ətraflı
hesablamaq vaxtıdır. Addım-addım təlimatlar bu işdə sizə kömək edəcək: biznes planını necə
yazmaq olar.
Biznes plan gələcək bir neçə il üçün hesablamalar və perspektivlər ilə layihənizin ətraflı
təsviridir. Potensial investorlar və ya kredit üçün gedəcəyiniz banka lazımdır; tərəfdaşlar,
vasitəçilər, komandanız və sonda layihənin yaradıcısı kimi siz.
Biznes planı adətən üç-beş il əvvəl yazılır. Ancaq bir il çəkə bilərsiniz, çünki iqtisadi şərtlər
sürətlə dəyişir.
Biznes planının əsas vəzifəsi potensial tərəfdaşları buna qoyulan pulu və səyi ödəyəcək
maraqlı bir investisiya layihəsi olduğuna inandırmaqdır.
Tipik bir oflayn və ya françayzinq biznesi (məsələn, şirniyyat mağazası) açmaq
niyyətindəsinizsə, Kiçik və Orta Müəssisələrin İnkişafı Federal Korporasiyasının (KOB
Korporasiyası) Biznes Naviqatoru sizə avtomatik olaraq biznes planı yaratmağa kömək edəcək.
Saytda qeydiyyatdan keçdikdən sonra siz biznes növünü, şəhərinizdə uyğun geolokasiyanı
seçə, rəqabəti qiymətləndirə və gəlir proqnozu ala bilərsiniz. Tələb olunan parametrləri daxil
edin və dərhal yalnız çap ediləcək bitmiş sənəd əldə edin. Əgər kreditə ehtiyacınız varsa, bu
sənədlə siz birbaşa KOBİ Korporasiyası ilə əməkdaşlıq edən banklardan birinə müraciət edə
bilərsiniz.
Öz qeyri-adi biznes ideyanız varsa, özünüz biznes plan tərtib etməli olacaqsınız.
Biznes planına məhsul və ya xidmətin təsviri, bazar təhlili, istehsal planı, şirkətinizin təşkilati
strukturu, məhsulların təşviqi üçün marketinq strategiyası və bütün əsas hesablamaları
ümumiləşdirən maliyyə planı daxildir. Biznes plan aşağıdakı suallara cavab verməlidir: layihənin
icrasına başlamaq üçün nə qədər vəsait tələb olunur və o, nə qədər vaxt sərf edəcək?
Kömək etmək üçün biznes plan. Biznes təlimatını necə yazmaq
olar
Biznes plan müəyyən bir müddət üçün nəzərdə tutulmuş bir müəssisə üçün aydın fəaliyyət
proqramıdır. Belə bir sənəd təkcə investorları heyran etmək üçün deyil, həm də inkişaf
strategiyaları hazırlamaq, bazar risklərini qabaqcadan görmək və öz biznesinizi daha yaxşı başa
düşmək üçün lazımdır. Biznes planının vahid strukturu fərdi olaraq əldən vermək asan olan
planlaşdırma qüsurlarını aşkar etməyə imkan verəcək. Sənədi öz əlinizlə necə tərtib etmək və
onun köməyi ilə bazarda yer əldə etmək barədə təlimatlar təklif edirik.
Biznes plan planlaşdırmanın müxtəlif aspektlərinə aid bölmələrdən ibarətdir. Hazır versiyada
sənədin əvvəlində başlıq səhifəsi, məzmunu və xülasəsi olacaq. Bununla belə, onlar həmişə
sonuncu yazılır və tərtib edilir.
Şirkət haqqında
Bu bölmədə yazın:
* müəssisənin təşkilati-hüquqi forması;
* menecerlərin və biznes sahiblərinin adları və onların layihəyə töhfələri;
* müəssisənin yeri və avadanlıqları;
* cari maliyyə göstəriciləri və zəruri investisiyalar.
Əgər biznes plan yeni biznesin sahibi tərəfindən yazılıbsa, maliyyə göstəriciləri cari və gələcək
xərcləri əks etdirəcək. Mövcud bir işdən danışırıqsa, biznes planının bu bəndində son 2-3 il
ərzində gəlirlər, ümumi və xalis mənfəət, əməliyyat xərcləri haqqında məlumatlar daxil edilməlidir.
Əhəmiyyətli
Biznes sahiblərini siyahıya alarkən, istənilən növ töhfələri təsvir edin: ideyalar, proqram
təminatının inkişafı, gizli istehsal üsulları haqqında biliklər. Ancaq qeyri-monetar aktivləri pul
baxımından qiymətləndirdiyinizə əmin olun. Qiymətləndirmə ən dəqiq olmalıdır.
Müəssisənin yerləşdiyi yerdən danışarkən obyektlərin hər birinin yerləşdiyi ərazinin (anbar, ofis,
mağaza, ofis və s.) təsvirini verin: bu ərazidə kim yaşayır, şəhər mərkəzindən nə qədər uzaqdır,
nə cür infrastruktur var. Otaqların sizə lazım olan hər şeylə necə təchiz olunduğunu bizə bildirin
və gələcəkdə nəyi təkmilləşdirə biləcəyinizi planlaşdırın.
Sənaye və bazar təhlili
Bazarın necə işlədiyini bilmədən uğur qazanmaq çətindir. Biznes planı yazmazdan əvvəl,
araşdırma aparın və ümumilikdə sənaye və xüsusən də nişiniz haqqında bacardığınız qədər çox
məlumat toplayın. Bu işdə Ümumrusiya fəaliyyət təsnifatı, dövlət statistika orqanlarının (FTS,
Rosstat) saytları, tematik media və internet portalları kömək edəcəkdir.
Bu bölmədə təsvir edin:
* yerli xüsusiyyətləri nəzərə alaraq sənayenin qısa tarixi;
* sənayenin inkişafına təsir edən amillər;
* məhsul və xidmətlərin kateqoriyaları, alıcılar və təchizatçılar;
* birbaşa rəqiblər və sənaye liderləri;
* əsas tendensiyalar;
* pul istifadəsində sənayenin həcmi;
* sənaye xüsusi marketinq strategiyaları.
Bir iş açdığınız bazarı və nişi təhlil etmək üçün eyni təhlil üsullarını tətbiq edin, yalnız əhatə
dairəsini daraldın. Şəhərinizdə və ya bölgənizdə sizə oxşar biznes tapın. Potensial
müştərilərdən onlara oxşar xidmətləri kimin təqdim etdiyini və onlardan nə qədər istifadə
etdiklərini soruşun və sonra nəticələri biznes planında qeyd edin.
Nəticədə hədəf auditoriya seqmentini seçin və onun artımını proqnozlaşdırmağa çalışın.
Məhsul və biznes modeli
Məhsul biznes ideyasının ürəyidir və bu bölmənin yazılması onu dəqiqləşdirməyə kömək
edəcək. Biznes planının oxucusuna aşağıdakıları deyin:
* nə etdiyiniz və ya satdığınız;
* məhsul və ya xidmətin xüsusiyyətləri nələrdir;
* istehlakçıya hansı faydalar vəd edir;
* məhsulun hər bir seqmentdən müştəriyə gedən yol nədir;
* hər seqmentdən planlaşdırılan gəlir nədir;
* hansı infrastruktura ehtiyac var.
Müştəri üçün təklifinizin dəyərini formalaşdırın və biznesi rəqiblərlə müqayisə edin. İstehlakçı
-tapmazdan- əvvəl məhsulun keçdiyi dövrü və müxtəlif auditoriya seqmentləri üçün yolların necə
fərqləndiyini təsvir edin. Texnologiya inkişafının məhsulun həyat dövrünə necə təsir edə
biləcəyini təxmin edin və gələcək üçün yeni bir təkliflə çıxış edin.
İstehsal planı
Bu bölmə bir məhsulu bazara çıxarmaq üçün nə lazımdır sualına cavab verir. İstehsal planı
müəssisənin imkanları, xammal və materialların qiymətləri, zəruri əmək ehtiyatları ilə bağlı hər
şeyi əks etdirməlidir, yəni:
* istehsal şəraiti və avadanlıqların xüsusiyyətləri;
* istehsal dəyəri;
* xammal tədarükçülərinin və podratçıların siyahısı;
* istehsal həcmi;
* logistika və göndərmə xərcləri;
* kadrların ixtisas tələbləri.
Resursların qiymətlərinin proqnozlaşdırılması xüsusilə vacibdir, çünki malların dəyəri birbaşa
onlardan və dolayısı ilə istehsal həcmlərindən asılıdır.
Müəssisənin təşkilati strukturu
Tək işləsəniz belə, bu bölmə hələ də lazımdır: müəssisə böyüdükcə podratçılar, logistika
xidmətləri və tərəfdaşlar biznes modelinin strukturunda görünəcəklər. Biznesin inkişafı üçün
tələb olunacaq bütün insan resursları təşkilat planında qeyd edilməlidir. Burada təsvir edin:
* şirkət iyerarxiyası;
* işçilərin məsuliyyət sahələri;
* idarəetmə komandasının tərkibi və onun zəif tərəfləri;
* işçilərin kateqoriyaları və əmək haqqı xərcləri.
Bu məlumatları diaqram şəklində təqdim etmək daha yaxşıdır ki, vəzifəli şəxslərin
funksiyaları və idarəetmə qrupunun tərkibi aydın olsun. Menecerlərin potensialını təsvir edin və
hər biri üçün peşəkar inkişaf nöqtələrini müəyyənləşdirin. Unutmayın ki, işi ixtisaslı mütəxəssisə
həvalə edə bilməmək də komandanın zəif tərəfidir. Hər bir vəzifədə neçə işçinin işlədiyini
sadalayın və maaş artımlarını və işçilərin sayının artımını nəzərə almaq üçün əmək haqqı
xərclərinizi planlaşdırın.
Marketinq strategiyası
Marketinq müştəriləri cəlb etməkdən məsuldur. Marketinq məqsədləri təyin edərkən, biznesin
məqsədlərindən başlayın. Tutaq ki, ümumi məqsəd mənfəəti 15% artırmaqdır. Marketinqin buna
necə kömək edəcəyini düşünün.
Bölməyə nə daxil edilməlidir:
* hədəf auditoriyasının qısa təsviri;
* hədəf auditoriyanın ödəmə qabiliyyətinin qiymətləndirilməsi;
* məhsulun rəqabət üstünlükləri;
* qiymət strategiyası;
* reklam taktikası.
Məhsulun rəqabət üstünlüklərini müştəri nöqteyi-nəzərindən qiymətləndirməyə çalışın və hədəf
auditoriya haqqında məlumat əsasında qiymət strategiyası hazırlayın. Yalnız məhsul üçün
uyğun olan reklam kanallarından istifadə edin. Məsələn, siz sosial şəbəkələrdə dermatoloji
xidmətləri reklamdan əvvəl və sonrakı fotoşəkillərdən istifadə edə bilərsiniz, lakin bunun müştəri
cəlb edib etməyəcəyi sualdır.
Nəzəriyyədən təcrübəyə keçin: konkret tədbirlər planlaşdırın və bu maddəni büdcəyə daxil edin.
Satış strategiyası
Satış strategiyası rəqəmlərə və bazardakı real vəziyyətə əsaslanmalıdır. Məsələn, sənaye üzrə
orta artım tempi 12% olarsa, satışları 70% artırmaq mümkün olmayacaq (yeri gəlmişkən, bunu
da bilmək lazımdır). Burada qeyd edin:
* seqmentdəki müştərilərin sayı;
* aylıq birbaşa satış xərcləri;
* hər bir məhsul xəttindən gəlir;
* satış taktikası.
Seqmentdəki müştərilərin sayı fiziki olaraq mümkün olan maksimum satışı müəyyən etməyə
kömək edəcək. Satış sahəsinə uyğun olaraq satış taktikasını seçin - müştərinin məhsulla
maraqlanmasından satın almağa qədər keçəcəyi yol.
Marketinq strategiyasında olduğu kimi, lazımi xərclər üçün xüsusi tədbirlər və büdcə
planlaşdırın.
1. Xülasə
Xülasə biznes planın əvvəlindədir, lakin siz onu ən sonunda yazacaqsınız. Bu, bütün sənədin
xülasəsidir - ətraflı hesablamalar əsasında çıxaracağınız nəticələrdir. Xülasəni oxuduqdan sonra
investorlar planınızı daha da öyrənmək və ya ona vaxt sərf etməmək barədə qərar verirlər.
Bu maddəyə layihənin qısa təsviri və onun rəqabət üstünlükləri, potensial müştərilər və
tərəfdaşlar haqqında məlumatlar daxildir. Məhsulunuzu və ya xidmətinizi necə satacağınızı və
onu necə reklam edəcəyinizi söyləyin. Hansı növ başlanğıc kapitala ehtiyacınız olduğunu və
onu haradan əldə etməyi planlaşdırdığınızı göstərin. Layihənin inkişafının əsas mərhələlərini
təsvir edin və geri ödəmə müddətini və planlaşdırılan gəlirliliyi daxil etməyinizə əmin olun.
Kiçik bir şəhərdə çatdırılma ilə onlayn şokolad mağazası nümunəsindən istifadə edərək bir iş
planının necə yazılacağını düşünün. Analoqlardan fərqli olaraq, bu mağazada alıcı orijinal içlik,
dizayn və qablaşdırmanı seçə biləcək. Bunun üçün saytın xüsusi konstruktoru olacaq.
2. Məhsul təsviri
Bu bölmədə siz təklif etdiyiniz xidmət və ya məhsulu ətraflı təsvir etməli və onun potensialını
təhlil etməlisiniz.
Məhsulunuzu oxşar məhsullarla müqayisə edə və məhsulunuzu təkmilləşdirməyin yollarını təklif
edə bilərsiniz.
3. Bazarın təhlili
Artıq hazırlanmış biznes strategiyasından bazar təhlilini biznes plana köçürün. Rəqiblərin
təklifləri daha ətraflı nəzərdən keçirilməlidir.
Onlayn şokolad mağazası vəziyyətində rəqiblər təkcə onlayn şirniyyat mağazaları deyil, həm də
şirniyyat mağazaları, hədiyyə dükanları, supermarketlər və sifarişlə şirniyyat hazırlayan şəxsi
ustalar olacaq.
* Supermarketlər. Şəhərinizdə çoxlu şokolad çeşidi olan 5 böyük supermarket var. Onlar
şokolad satışının 55%-ni təşkil edir.
* Şirniyyat mağazaları. Şəhərdə 50 şirniyyat satışı məntəqəsi fəaliyyət göstərir ki, onlardan 5-i
internet vasitəsilə satılır. 10-u yalnız şokolad satır və onlardan yalnız 1-nin veb-saytı var. Satış
baxımından bazarın 25%-i.
* Orijinal hədiyyələr mağazaları. 30 onlayn hədiyyə mağazası. Satış baxımından bazarın
10%-i.
* Şəxsi onlayn satıcılar. 20-yə yaxın gəlirli özəl treyderlər. Satışda 10%.
Təhlil əsasında bir nəticə çıxarın: hansı bazar payına iddia edə bilərsiniz.
Məsələn, ilk üç ildə onlayn şokolad mağazanızın şəhərdəki onlayn şokolad satışlarının 35%-nin
payını alacağını təxmin edirsiniz.
4. Potensial alıcıların xüsusiyyətləri
Kimi hədəflədiyinizi, məhsul və ya xidmətinizi kimə təklif edəcəyinizi ətraflı təsvir edin. Biznes strategiyası
mərhələsində siz hədəf auditoriyanızı müəyyənləşdirməlisiniz.
Məsələn, orijinal şokoladın onlayn mağazası üçün orijinal alıcıları seçmisiniz. Onlar hazır
əşyaları sevirlər və öz zövqlərinə və dizaynlarına uyğun olaraq şokolad hazırlamaq fürsətini
dəyərləndirməlidirlər. Siz bu istifadəçilərin payını onlayn şirniyyat alanların ümumi sayının 20%-i
kimi qiymətləndirdiniz. Bu, satışa çıxarıldıqdan sonra hər ay 2500 şokolad çubuğunun satışını
təmin etməlidir.
5. İstehsal planı və maya dəyərinin hesablanması
Xərcləri hesablamaq üçün qiymətləndirmək lazımdır:
- təchizatçıdan xammalın və qablaşdırmanın istehsalı və ya alınması üçün birbaşa xərclər;
- mal vahidinə görə işçilərin əmək haqqı;
- dolayı xərclər: binaların və avadanlıqların icarəsi, kommunal xidmətlər;
- reklam və təşviqat xərcləri;
- kredit və ya kreditə xidmətin maliyyə dəyəri.
İlkin mərhələdə şokoladı özünüz dəmləməyi planlaşdırırsınız. Bir bar yaratmaq üçün
məhsulların dəyərini hesablamalısınız: kakao, süd, şəkər və digər maddələr.
6. Təşviq planı
Təşviqin məqsədi məhsulu uğurla bazara çıxarmaq və onun istehlakçıların payını tutmaqdır.
Təqdimat planı suallara cavab verir:
- Alıcıya nə təklif etmək olar?
Buraya təkcə məhsulun özünün qiyməti deyil, həm də pulsuz çatdırılma, endirimlər və xüsusi
təkliflər kimi əlavə xidmətlər daxildir.
- Hansı satış kanallarından istifadə etmək lazımdır?
Bu, təkcə müştərilərlə birbaşa əlaqə deyil, həm də tərəfdaş kanallar ola bilər.
- Satışları necə stimullaşdırmaq olar?
Siz bonus proqramları, daimi müştərilər üçün endirimlər, müştəri kartları daxil edə bilərsiniz.
- Hansı reklam dəstəyini seçmək lazımdır?
Siz birbaşa reklamdan istifadə edə, partnyor tədbirlərində iştirak edə, məşhur onlayn resurslar
üçün məqalələr yaza, sosial media müsabiqələrinin sponsoru ola bilərsiniz və s.
Onlayn satış etdiyiniz üçün reklam dəstəyinizin əksəriyyəti onlayn olacaq. Amma şirkətinizin
ustad dərslərində, promosyonlarda və barter tərəfdaşlıqlarında iştirak etməsi də
planlaşdırılır. Tərəfdaşlar yerli onlayn çiçək mağazası və moda gözəllik salonu ola bilər. Onlar
şokoladınıza endirimlər və kuponlar təklif edə bilər.
7. Təşkilati plan
Hansı bölmələrin ona daxil olacağını, kimin kimə hesabat verəcəyini göstərin, həmçinin ştat
cədvəlini tərtib edin: əmək haqqı ilə lazımi mütəxəssislərin siyahısı. Onların vəzifələrinin əhatə
dairəsini və şöbələr arasında qarşılıqlı əlaqə qaydasını müəyyən etmək vacibdir.
Onlayn şokolad mağazası üçün hər şey daha sadədir: siz işçiləri uzaqdan işləmək üçün işə
götürürsünüz. Əsas əmək resurslarınız veb sayt tərtibatçısı, kopirayter, sifariş qəbul etmək üçün
telefon operatorları, kuryerlər, birdəfəlik iş üçün mühasibdir. Satış həcminin az olduğu ilk aylarda
şokoladınızı özünüz dəmləyə, sifarişləri götürüb çatdıra və pulunuza qənaət edə bilərsiniz.
Malların istehsalı üçün tərəfdaşlar cəlb etməyi və ya yenidən satış üçün hazır bir məhsul almağı
planlaşdırırsınızsa, məsələn, şokoladla birlikdə açıqcalar satacaqsınız, həmçinin təşkilati plana
daxil edin. Əməkdaşlıq şərtlərini təsvir edin.
8. Maliyyə planı
Marketinq, istehsal və təşkilati planları nəzərə alaraq bütün maliyyə və gəlir mənbələrini, eləcə
də bütün xərcləri - birdəfəlik, təkrarlanan - təsvir etməlisiniz.
Biznesi inkişaf etdirmək üçün nə qədər pul xərcləyəcəyinizi əvvəlcədən düşünün. Öz pulunuzun
nə qədərini investisiya etməyə hazırsınız? Kim əlavə borc ala bilər? Məsələn, banklar və ya
mikromaliyyə təşkilatları və ya bəlkə şirkətdə pay alacaq və tərəfdaşlarınız olacaq investorlara
müraciət edəcəksiniz. Kiçik biznesə dövlət dəstəyi və kraudfundinq imkanlarını da unutmayın.
Kiçik bir onlayn mağaza üçün, məsələn, fərdi sahibkarlar üçün sadələşdirilmiş vergi sistemini
seçə bilərsiniz. Bu sistemdə siz yalnız fərdi sahibkarın gəlirindən vergi ödəyirsiniz - 6%, bəzi
bölgələrdə isə cəmi 1%. Mənfəət mənfi olarsa, vergi tutulmur.
Maliyyə planını nəzərə alaraq, siz layihəni işə salmaq üçün nə qədər pul lazım olduğunu, onun
nə vaxt özünü təmin edəcəyini və yatırılan bütün vəsaitləri nə vaxt geri qaytara biləcəyinizi
hesablaya biləcəksiniz.
İqtisadi mənada biznes ideyasının həyat qabiliyyətini müəyyən edən maliyyə planıdır. Bu
bölməyə baxaraq, investor layihəyə investisiya qoymağa hazır olub-olmadığını, təcrübəsiz
sahibkar isə bu işi açmağa dəyər olub-olmadığını qərar verəcək. Maliyyə planında nəyi təsvir
etməlisiniz:
maliyyələşdirmə mənbələri;
* satış həcmi;
* ödəniş cədvəli;
* birbaşa və dolayı xərclər;
* pul vəsaitlərinin hərəkətinin təhlili;
* xalis mənfəət və ROI nöqtəsi - gəlirlilik həddi.
Bu bölməyə bütün xərcləri daxil edin: sabit xərclər, məsələn, bir otaq kirayəsi və dəyişən xərclər,
xammal və s. Proqnoz gəlir, xalis gəlir və ümumi marja - gəlir və satışın ümumi dəyəri
arasındakı faiz fərqi. Pul vəsaitlərinin hərəkətinin aylıq təhlili məlumatlarını qrafik şəklində
təqdim edin: tədarükçülərə və kirayə üçün nə qədər ödəməlisiniz, nə qədər məhsul sata
bilərsiniz, xammala nə qədər pul ödəməlisiniz, nə qədər əmək haqqı hesablanacaq və s. Nəzərə alın ki,
pul vəsaitlərinin hərəkəti tədavüldə olan real pulların daxilolma və çıxışını əks etdirir, onlar
birbaşa mənfəətlə bağlı deyil - çox güman ki, ilk aylarda itkilərlə üzləşəcəksiniz.
Riskin qiymətləndirilməsi
Mənfi ssenarilərin uçotu da planlaşdırmanın vacib hissəsidir. Bu bölmədə tipik risk faktorlarını,
habelə şirkətin özünün güclü və zəif tərəflərini sadalayın və arzuolunmaz hadisələrin baş verdiyi
zaman üçün strategiyalar hazırlayın. Təsvir etmək:
* daxili və xarici risklər;
* risk göstəriciləri;
* hər bir göstərici üçün fəaliyyət proqramı.
Risklər qeyri-sabitdir, buna görə də bazar vəziyyəti dəyişdikdə onlara yenidən baxılmalıdır.
Xüsusi risk sahələrini müəyyən edin (satış kanalları, tərəfdaşlar, istehlakçılar və s. baxımından).
Sonra risk göstəricilərini təyin edin - vəziyyətin nəzarətdən çıxdığını bildirəcək göstəricilərə nəzər salın.
Məsələn, xammalın tədarükünün 2 gün gecikməsi kritik deyil. Bu vəziyyətdə, gecikmənin 3-cü
gününün başlanğıcı hərəkətə keçməyin vaxtının gəldiyini göstərən bir işarə olacaq. Risk
göstəricilərinin hər biri -yanan- kimi görəcəyiniz tədbirlər barədə düşünün. Komandada risklərin
monitorinqi və görülən tədbirlərə yenidən baxılması üçün məsul şəxsin olması arzu edilir.

Dünya Bazarında Qızılın Qiyməti Artıb
Dünya bazarında qızılın qiyməti təxminən bir faiz artaraq tarixdə ilk dəfə...