Bir işə necə başlamaq olar - Biznes planın təşkili

Bir işə necə başlamaq olar - Biznes planın təşkili
saw 132     

Bir işə necə başlamaq olar - Biznes planın təşkili

Siz artıq biznesinizin inkişafı üçün strategiya hazırlayıb təsvir etmisiniz. İndi hər şeyi ətraflı

hesablamaq vaxtıdır. Addım-addım təlimatlar bu işdə sizə kömək edəcək: biznes planını necə

yazmaq olar.

Biznes plan gələcək bir neçə il üçün hesablamalar və perspektivlər ilə layihənizin ətraflı

təsviridir. Potensial investorlar və ya kredit üçün gedəcəyiniz banka lazımdır; tərəfdaşlar,

vasitəçilər, komandanız və sonda layihənin yaradıcısı kimi siz.

Biznes planı adətən üç-beş il əvvəl yazılır. Ancaq bir il çəkə bilərsiniz, çünki iqtisadi şərtlər

sürətlə dəyişir.

Biznes planının əsas vəzifəsi potensial tərəfdaşları buna qoyulan pulu və səyi ödəyəcək

maraqlı bir investisiya layihəsi olduğuna inandırmaqdır.

Tipik bir oflayn və ya françayzinq biznesi (məsələn, şirniyyat mağazası) açmaq

niyyətindəsinizsə, Kiçik və Orta Müəssisələrin İnkişafı Federal Korporasiyasının (KOB

Korporasiyası) Biznes Naviqatoru sizə avtomatik olaraq biznes planı yaratmağa kömək edəcək.

Saytda qeydiyyatdan keçdikdən sonra siz biznes növünü, şəhərinizdə uyğun geolokasiyanı

seçə, rəqabəti qiymətləndirə və gəlir proqnozu ala bilərsiniz. Tələb olunan parametrləri daxil

edin və dərhal yalnız çap ediləcək bitmiş sənəd əldə edin. Əgər kreditə ehtiyacınız varsa, bu

sənədlə siz birbaşa KOBİ Korporasiyası ilə əməkdaşlıq edən banklardan birinə müraciət edə

bilərsiniz.

Öz qeyri-adi biznes ideyanız varsa, özünüz biznes plan tərtib etməli olacaqsınız.

Biznes planına məhsul və ya xidmətin təsviri, bazar təhlili, istehsal planı, şirkətinizin təşkilati

strukturu, məhsulların təşviqi üçün marketinq strategiyası və bütün əsas hesablamaları

ümumiləşdirən maliyyə planı daxildir. Biznes plan aşağıdakı suallara cavab verməlidir: layihənin

icrasına başlamaq üçün nə qədər vəsait tələb olunur və o, nə qədər vaxt sərf edəcək?

Kömək etmək üçün biznes plan. Biznes təlimatını necə yazmaq

olar

Biznes plan müəyyən bir müddət üçün nəzərdə tutulmuş bir müəssisə üçün aydın fəaliyyət

proqramıdır. Belə bir sənəd təkcə investorları heyran etmək üçün deyil, həm də inkişaf

strategiyaları hazırlamaq, bazar risklərini qabaqcadan görmək və öz biznesinizi daha yaxşı başa

düşmək üçün lazımdır. Biznes planının vahid strukturu fərdi olaraq əldən vermək asan olan

planlaşdırma qüsurlarını aşkar etməyə imkan verəcək. Sənədi öz əlinizlə necə tərtib etmək və

onun köməyi ilə bazarda yer əldə etmək barədə təlimatlar təklif edirik.

Biznes plan planlaşdırmanın müxtəlif aspektlərinə aid bölmələrdən ibarətdir. Hazır versiyada

sənədin əvvəlində başlıq səhifəsi, məzmunu və xülasəsi olacaq. Bununla belə, onlar həmişə

sonuncu yazılır və tərtib edilir.

Şirkət haqqında

Bu bölmədə yazın:

* müəssisənin təşkilati-hüquqi forması;

* menecerlərin və biznes sahiblərinin adları və onların layihəyə töhfələri;

* müəssisənin yeri və avadanlıqları;

* cari maliyyə göstəriciləri və zəruri investisiyalar.

Əgər biznes plan yeni biznesin sahibi tərəfindən yazılıbsa, maliyyə göstəriciləri cari və gələcək

xərcləri əks etdirəcək. Mövcud bir işdən danışırıqsa, biznes planının bu bəndində son 2-3 il

ərzində gəlirlər, ümumi və xalis mənfəət, əməliyyat xərcləri haqqında məlumatlar daxil edilməlidir.

Əhəmiyyətli

Biznes sahiblərini siyahıya alarkən, istənilən növ töhfələri təsvir edin: ideyalar, proqram

təminatının inkişafı, gizli istehsal üsulları haqqında biliklər. Ancaq qeyri-monetar aktivləri pul

baxımından qiymətləndirdiyinizə əmin olun. Qiymətləndirmə ən dəqiq olmalıdır.

Müəssisənin yerləşdiyi yerdən danışarkən obyektlərin hər birinin yerləşdiyi ərazinin (anbar, ofis,

mağaza, ofis və s.) təsvirini verin: bu ərazidə kim yaşayır, şəhər mərkəzindən nə qədər uzaqdır,

nə cür infrastruktur var. Otaqların sizə lazım olan hər şeylə necə təchiz olunduğunu bizə bildirin

və gələcəkdə nəyi təkmilləşdirə biləcəyinizi planlaşdırın.

Sənaye və bazar təhlili

Bazarın necə işlədiyini bilmədən uğur qazanmaq çətindir. Biznes planı yazmazdan əvvəl,

araşdırma aparın və ümumilikdə sənaye və xüsusən də nişiniz haqqında bacardığınız qədər çox

məlumat toplayın. Bu işdə Ümumrusiya fəaliyyət təsnifatı, dövlət statistika orqanlarının (FTS,

Rosstat) saytları, tematik media və internet portalları kömək edəcəkdir.

Bu bölmədə təsvir edin:

* yerli xüsusiyyətləri nəzərə alaraq sənayenin qısa tarixi;

* sənayenin inkişafına təsir edən amillər;

* məhsul və xidmətlərin kateqoriyaları, alıcılar və təchizatçılar;

* birbaşa rəqiblər və sənaye liderləri;

* əsas tendensiyalar;

* pul istifadəsində sənayenin həcmi;

* sənaye xüsusi marketinq strategiyaları.

Bir iş açdığınız bazarı və nişi təhlil etmək üçün eyni təhlil üsullarını tətbiq edin, yalnız əhatə

dairəsini daraldın. Şəhərinizdə və ya bölgənizdə sizə oxşar biznes tapın. Potensial

müştərilərdən onlara oxşar xidmətləri kimin təqdim etdiyini və onlardan nə qədər istifadə

etdiklərini soruşun və sonra nəticələri biznes planında qeyd edin.

Nəticədə hədəf auditoriya seqmentini seçin və onun artımını proqnozlaşdırmağa çalışın.

Məhsul və biznes modeli

Məhsul biznes ideyasının ürəyidir və bu bölmənin yazılması onu dəqiqləşdirməyə kömək

edəcək. Biznes planının oxucusuna aşağıdakıları deyin:

* nə etdiyiniz və ya satdığınız;

* məhsul və ya xidmətin xüsusiyyətləri nələrdir;

* istehlakçıya hansı faydalar vəd edir;

* məhsulun hər bir seqmentdən müştəriyə gedən yol nədir;

* hər seqmentdən planlaşdırılan gəlir nədir;

* hansı infrastruktura ehtiyac var.

Müştəri üçün təklifinizin dəyərini formalaşdırın və biznesi rəqiblərlə müqayisə edin. İstehlakçı

-tapmazdan- əvvəl məhsulun keçdiyi dövrü və müxtəlif auditoriya seqmentləri üçün yolların necə

fərqləndiyini təsvir edin. Texnologiya inkişafının məhsulun həyat dövrünə necə təsir edə

biləcəyini təxmin edin və gələcək üçün yeni bir təkliflə çıxış edin.

İstehsal planı

Bu bölmə bir məhsulu bazara çıxarmaq üçün nə lazımdır sualına cavab verir. İstehsal planı

müəssisənin imkanları, xammal və materialların qiymətləri, zəruri əmək ehtiyatları ilə bağlı hər

şeyi əks etdirməlidir, yəni:

* istehsal şəraiti və avadanlıqların xüsusiyyətləri;

* istehsal dəyəri;

* xammal tədarükçülərinin və podratçıların siyahısı;

* istehsal həcmi;

* logistika və göndərmə xərcləri;

* kadrların ixtisas tələbləri.

Resursların qiymətlərinin proqnozlaşdırılması xüsusilə vacibdir, çünki malların dəyəri birbaşa

onlardan və dolayısı ilə istehsal həcmlərindən asılıdır.

Müəssisənin təşkilati strukturu

Tək işləsəniz belə, bu bölmə hələ də lazımdır: müəssisə böyüdükcə podratçılar, logistika

xidmətləri və tərəfdaşlar biznes modelinin strukturunda görünəcəklər. Biznesin inkişafı üçün

tələb olunacaq bütün insan resursları təşkilat planında qeyd edilməlidir. Burada təsvir edin:

* şirkət iyerarxiyası;

* işçilərin məsuliyyət sahələri;

* idarəetmə komandasının tərkibi və onun zəif tərəfləri;

* işçilərin kateqoriyaları və əmək haqqı xərcləri.

Bu məlumatları diaqram şəklində təqdim etmək daha yaxşıdır ki, vəzifəli şəxslərin

funksiyaları və idarəetmə qrupunun tərkibi aydın olsun. Menecerlərin potensialını təsvir edin və

hər biri üçün peşəkar inkişaf nöqtələrini müəyyənləşdirin. Unutmayın ki, işi ixtisaslı mütəxəssisə

həvalə edə bilməmək də komandanın zəif tərəfidir. Hər bir vəzifədə neçə işçinin işlədiyini

sadalayın və maaş artımlarını və işçilərin sayının artımını nəzərə almaq üçün əmək haqqı

xərclərinizi planlaşdırın.

Marketinq strategiyası

Marketinq müştəriləri cəlb etməkdən məsuldur. Marketinq məqsədləri təyin edərkən, biznesin

məqsədlərindən başlayın. Tutaq ki, ümumi məqsəd mənfəəti 15% artırmaqdır. Marketinqin buna

necə kömək edəcəyini düşünün.

Bölməyə nə daxil edilməlidir:

* hədəf auditoriyasının qısa təsviri;

* hədəf auditoriyanın ödəmə qabiliyyətinin qiymətləndirilməsi;

* məhsulun rəqabət üstünlükləri;

* qiymət strategiyası;

* reklam taktikası.

Məhsulun rəqabət üstünlüklərini müştəri nöqteyi-nəzərindən qiymətləndirməyə çalışın və hədəf

auditoriya haqqında məlumat əsasında qiymət strategiyası hazırlayın. Yalnız məhsul üçün

uyğun olan reklam kanallarından istifadə edin. Məsələn, siz sosial şəbəkələrdə dermatoloji

xidmətləri reklamdan əvvəl və sonrakı fotoşəkillərdən istifadə edə bilərsiniz, lakin bunun müştəri

cəlb edib etməyəcəyi sualdır.

Nəzəriyyədən təcrübəyə keçin: konkret tədbirlər planlaşdırın və bu maddəni büdcəyə daxil edin.

 Satış strategiyası

Satış strategiyası rəqəmlərə və bazardakı real vəziyyətə əsaslanmalıdır. Məsələn, sənaye üzrə

orta artım tempi 12% olarsa, satışları 70% artırmaq mümkün olmayacaq (yeri gəlmişkən, bunu

da bilmək lazımdır). Burada qeyd edin:

* seqmentdəki müştərilərin sayı;

* aylıq birbaşa satış xərcləri;

* hər bir məhsul xəttindən gəlir;

* satış taktikası.

Seqmentdəki müştərilərin sayı fiziki olaraq mümkün olan maksimum satışı müəyyən etməyə

kömək edəcək. Satış sahəsinə uyğun olaraq satış taktikasını seçin - müştərinin məhsulla

maraqlanmasından satın almağa qədər keçəcəyi yol.

Marketinq strategiyasında olduğu kimi, lazımi xərclər üçün xüsusi tədbirlər və büdcə

planlaşdırın.

1. Xülasə

Xülasə biznes planın əvvəlindədir, lakin siz onu ən sonunda yazacaqsınız. Bu, bütün sənədin

xülasəsidir - ətraflı hesablamalar əsasında çıxaracağınız nəticələrdir. Xülasəni oxuduqdan sonra

investorlar planınızı daha da öyrənmək və ya ona vaxt sərf etməmək barədə qərar verirlər.

Bu maddəyə layihənin qısa təsviri və onun rəqabət üstünlükləri, potensial müştərilər və

tərəfdaşlar haqqında məlumatlar daxildir. Məhsulunuzu və ya xidmətinizi necə satacağınızı və

onu necə reklam edəcəyinizi söyləyin. Hansı növ başlanğıc kapitala ehtiyacınız olduğunu və

onu haradan əldə etməyi planlaşdırdığınızı göstərin. Layihənin inkişafının əsas mərhələlərini

təsvir edin və geri ödəmə müddətini və planlaşdırılan gəlirliliyi daxil etməyinizə əmin olun.

Kiçik bir şəhərdə çatdırılma ilə onlayn şokolad mağazası nümunəsindən istifadə edərək bir iş

planının necə yazılacağını düşünün. Analoqlardan fərqli olaraq, bu mağazada alıcı orijinal içlik,

dizayn və qablaşdırmanı seçə biləcək. Bunun üçün saytın xüsusi konstruktoru olacaq.

2. Məhsul təsviri

Bu bölmədə siz təklif etdiyiniz xidmət və ya məhsulu ətraflı təsvir etməli və onun potensialını

təhlil etməlisiniz.

Məhsulunuzu oxşar məhsullarla müqayisə edə və məhsulunuzu təkmilləşdirməyin yollarını təklif

edə bilərsiniz.

 

3. Bazarın təhlili

Artıq hazırlanmış biznes strategiyasından bazar təhlilini biznes plana köçürün. Rəqiblərin

təklifləri daha ətraflı nəzərdən keçirilməlidir.

Onlayn şokolad mağazası vəziyyətində rəqiblər təkcə onlayn şirniyyat mağazaları deyil, həm də

şirniyyat mağazaları, hədiyyə dükanları, supermarketlər və sifarişlə şirniyyat hazırlayan şəxsi

ustalar olacaq.

* Supermarketlər. Şəhərinizdə çoxlu şokolad çeşidi olan 5 böyük supermarket var. Onlar

şokolad satışının 55%-ni təşkil edir.

* Şirniyyat mağazaları. Şəhərdə 50 şirniyyat satışı məntəqəsi fəaliyyət göstərir ki, onlardan 5-i

internet vasitəsilə satılır. 10-u yalnız şokolad satır və onlardan yalnız 1-nin veb-saytı var. Satış

baxımından bazarın 25%-i.

* Orijinal hədiyyələr mağazaları. 30 onlayn hədiyyə mağazası. Satış baxımından bazarın

10%-i.

* Şəxsi onlayn satıcılar. 20-yə yaxın gəlirli özəl treyderlər. Satışda 10%.

Təhlil əsasında bir nəticə çıxarın: hansı bazar payına iddia edə bilərsiniz.

Məsələn, ilk üç ildə onlayn şokolad mağazanızın şəhərdəki onlayn şokolad satışlarının 35%-nin

payını alacağını təxmin edirsiniz.

4. Potensial alıcıların xüsusiyyətləri

Kimi hədəflədiyinizi, məhsul və ya xidmətinizi kimə təklif edəcəyinizi ətraflı təsvir edin. Biznes strategiyası

mərhələsində siz hədəf auditoriyanızı müəyyənləşdirməlisiniz.

Məsələn, orijinal şokoladın onlayn mağazası üçün orijinal alıcıları seçmisiniz. Onlar hazır

əşyaları sevirlər və öz zövqlərinə və dizaynlarına uyğun olaraq şokolad hazırlamaq fürsətini

dəyərləndirməlidirlər. Siz bu istifadəçilərin payını onlayn şirniyyat alanların ümumi sayının 20%-i

kimi qiymətləndirdiniz. Bu, satışa çıxarıldıqdan sonra hər ay 2500 şokolad çubuğunun satışını

təmin etməlidir.

5. İstehsal planı və maya dəyərinin hesablanması

Xərcləri hesablamaq üçün qiymətləndirmək lazımdır:

- təchizatçıdan xammalın və qablaşdırmanın istehsalı və ya alınması üçün birbaşa xərclər;

- mal vahidinə görə işçilərin əmək haqqı;

- dolayı xərclər: binaların və avadanlıqların icarəsi, kommunal xidmətlər;

- reklam və təşviqat xərcləri;

- kredit və ya kreditə xidmətin maliyyə dəyəri.

İlkin mərhələdə şokoladı özünüz dəmləməyi planlaşdırırsınız. Bir bar yaratmaq üçün

məhsulların dəyərini hesablamalısınız: kakao, süd, şəkər və digər maddələr.

6. Təşviq planı

Təşviqin məqsədi məhsulu uğurla bazara çıxarmaq və onun istehlakçıların payını tutmaqdır.

Təqdimat planı suallara cavab verir:

- Alıcıya nə təklif etmək olar?

Buraya təkcə məhsulun özünün qiyməti deyil, həm də pulsuz çatdırılma, endirimlər və xüsusi

təkliflər kimi əlavə xidmətlər daxildir.

- Hansı satış kanallarından istifadə etmək lazımdır?

Bu, təkcə müştərilərlə birbaşa əlaqə deyil, həm də tərəfdaş kanallar ola bilər.

- Satışları necə stimullaşdırmaq olar?

Siz bonus proqramları, daimi müştərilər üçün endirimlər, müştəri kartları daxil edə bilərsiniz.

- Hansı reklam dəstəyini seçmək lazımdır?

Siz birbaşa reklamdan istifadə edə, partnyor tədbirlərində iştirak edə, məşhur onlayn resurslar

üçün məqalələr yaza, sosial media müsabiqələrinin sponsoru ola bilərsiniz və s.

Onlayn satış etdiyiniz üçün reklam dəstəyinizin əksəriyyəti onlayn olacaq. Amma şirkətinizin

ustad dərslərində, promosyonlarda və barter tərəfdaşlıqlarında iştirak etməsi də

planlaşdırılır. Tərəfdaşlar yerli onlayn çiçək mağazası və moda gözəllik salonu ola bilər. Onlar

şokoladınıza endirimlər və kuponlar təklif edə bilər.

 7. Təşkilati plan

Hansı bölmələrin ona daxil olacağını, kimin kimə hesabat verəcəyini göstərin, həmçinin ştat

cədvəlini tərtib edin: əmək haqqı ilə lazımi mütəxəssislərin siyahısı. Onların vəzifələrinin əhatə

dairəsini və şöbələr arasında qarşılıqlı əlaqə qaydasını müəyyən etmək vacibdir.

Onlayn şokolad mağazası üçün hər şey daha sadədir: siz işçiləri uzaqdan işləmək üçün işə

götürürsünüz. Əsas əmək resurslarınız veb sayt tərtibatçısı, kopirayter, sifariş qəbul etmək üçün

telefon operatorları, kuryerlər, birdəfəlik iş üçün mühasibdir. Satış həcminin az olduğu ilk aylarda

şokoladınızı özünüz dəmləyə, sifarişləri götürüb çatdıra və pulunuza qənaət edə bilərsiniz.

Malların istehsalı üçün tərəfdaşlar cəlb etməyi və ya yenidən satış üçün hazır bir məhsul almağı

planlaşdırırsınızsa, məsələn, şokoladla birlikdə açıqcalar satacaqsınız, həmçinin təşkilati plana

daxil edin. Əməkdaşlıq şərtlərini təsvir edin.

8. Maliyyə planı

Marketinq, istehsal və təşkilati planları nəzərə alaraq bütün maliyyə və gəlir mənbələrini, eləcə

də bütün xərcləri - birdəfəlik, təkrarlanan - təsvir etməlisiniz.

Biznesi inkişaf etdirmək üçün nə qədər pul xərcləyəcəyinizi əvvəlcədən düşünün. Öz pulunuzun

nə qədərini investisiya etməyə hazırsınız? Kim əlavə borc ala bilər? Məsələn, banklar və ya

mikromaliyyə təşkilatları və ya bəlkə şirkətdə pay alacaq və tərəfdaşlarınız olacaq investorlara

müraciət edəcəksiniz. Kiçik biznesə dövlət dəstəyi və kraudfundinq imkanlarını da unutmayın.

Kiçik bir onlayn mağaza üçün, məsələn, fərdi sahibkarlar üçün sadələşdirilmiş vergi sistemini

seçə bilərsiniz. Bu sistemdə siz yalnız fərdi sahibkarın gəlirindən vergi ödəyirsiniz - 6%, bəzi

bölgələrdə isə cəmi 1%. Mənfəət mənfi olarsa, vergi tutulmur.

Maliyyə planını nəzərə alaraq, siz layihəni işə salmaq üçün nə qədər pul lazım olduğunu, onun

nə vaxt özünü təmin edəcəyini və yatırılan bütün vəsaitləri nə vaxt geri qaytara biləcəyinizi

hesablaya biləcəksiniz.

İqtisadi mənada biznes ideyasının həyat qabiliyyətini müəyyən edən maliyyə planıdır. Bu

bölməyə baxaraq, investor layihəyə investisiya qoymağa hazır olub-olmadığını, təcrübəsiz

sahibkar isə bu işi açmağa dəyər olub-olmadığını qərar verəcək. Maliyyə planında nəyi təsvir

etməlisiniz:

maliyyələşdirmə mənbələri;

* satış həcmi;

* ödəniş cədvəli;

* birbaşa və dolayı xərclər;

* pul vəsaitlərinin hərəkətinin təhlili;

* xalis mənfəət və ROI nöqtəsi - gəlirlilik həddi.

Bu bölməyə bütün xərcləri daxil edin: sabit xərclər, məsələn, bir otaq kirayəsi və dəyişən xərclər,

xammal və s. Proqnoz gəlir, xalis gəlir və ümumi marja - gəlir və satışın ümumi dəyəri

arasındakı faiz fərqi. Pul vəsaitlərinin hərəkətinin aylıq təhlili məlumatlarını qrafik şəklində

təqdim edin: tədarükçülərə və kirayə üçün nə qədər ödəməlisiniz, nə qədər məhsul sata

bilərsiniz, xammala nə qədər pul ödəməlisiniz, nə qədər əmək haqqı hesablanacaq və s. Nəzərə alın ki,

pul vəsaitlərinin hərəkəti tədavüldə olan real pulların daxilolma və çıxışını əks etdirir, onlar

birbaşa mənfəətlə bağlı deyil - çox güman ki, ilk aylarda itkilərlə üzləşəcəksiniz.

Riskin qiymətləndirilməsi

Mənfi ssenarilərin uçotu da planlaşdırmanın vacib hissəsidir. Bu bölmədə tipik risk faktorlarını,

habelə şirkətin özünün güclü və zəif tərəflərini sadalayın və arzuolunmaz hadisələrin baş verdiyi

zaman üçün strategiyalar hazırlayın. Təsvir etmək:

* daxili və xarici risklər;

* risk göstəriciləri;

* hər bir göstərici üçün fəaliyyət proqramı.

Risklər qeyri-sabitdir, buna görə də bazar vəziyyəti dəyişdikdə onlara yenidən baxılmalıdır.

Xüsusi risk sahələrini müəyyən edin (satış kanalları, tərəfdaşlar, istehlakçılar və s. baxımından).

Sonra risk göstəricilərini təyin edin - vəziyyətin nəzarətdən çıxdığını bildirəcək göstəricilərə nəzər salın.

Məsələn, xammalın tədarükünün 2 gün gecikməsi kritik deyil. Bu vəziyyətdə, gecikmənin 3-cü

gününün başlanğıcı hərəkətə keçməyin vaxtının gəldiyini göstərən bir işarə olacaq. Risk

göstəricilərinin hər biri -yanan- kimi görəcəyiniz tədbirlər barədə düşünün. Komandada risklərin

monitorinqi və görülən tədbirlərə yenidən baxılması üçün məsul şəxsin olması arzu edilir.

PAYLAŞ:

POPULYAR OXUNANLAR
Dünya Bazarında Qızılın Qiyməti Artıb Xəbər
Dünya Bazarında Qızılın Qiyməti Artıb
Dünya bazarında qızılın qiyməti təxminən bir faiz artaraq tarixdə ilk dəfə...